March 11, 2013

Blogimise erinevad motiivid

Blogide ehk ajaveebide kasutamisel on erinevaid tagamaid - jäädvustada mälestusi, jagada arvamusi, mõtteid ja seisukohti. Samuti on blogid populaarsust kogunud ettevõtete turundamisel.

Järgnevalt, kirjeldan blogide erinevaid liike, nende motiive ning toon mõned näiteid motiivipõhistest blogidest.

Sporditeemalised blogid on kogunud järjest populaarsust – sport ühendab ja motiveerib inimesi. Kuna ise olen aktiivne tervisespordi harrastaja, pean asjakohaseks siinkohal tuua Kertu Jukkumi spordiblogi, mille pidev jälgija olen olnud.

Reisiblogid. Järjest enam lisandub internetiavarustesse erinevaid reisiblogisid. See on hea võimalus jäädvustada isiklikke reisielamusi ning jagada neid teistega. Reisiteemalised ajaveebid annavad võimaluse lugeda kellegi reaalselt kogetud reisielamusi. Ise olen jälginud väga erinevaid reisiblogisid, mille seast viimati lugesin järgmist: http://lifeincaste.wordpress.com/2012/08/28/reisiblog-dehradun-rishikesh-haridwar-ja-manali/.

Poliitblogid. Poliitikute poolt peetavad ajaveebid on enamasti erakonnakesksed, mistõttu erapooletuid arvamusi on sealt raske leida. Näitena võiks siinkohal tuua Eesti loetuima poliitblogi - Tallinna linnapea, Edgar Savisaare blogi.

Arvamusblogid esindavad blogi autori isiklikke arvamusi ja väljavaateid päevakajalistel teemadel. Arvamusblogidest on silma jäänud poliitilistel teemadel arutlev Irja ja Inno Tähismaa blogi.

Huviblogid - motiiv ei vaja enam ilmselt pikemat lahtiseletamist. Siia alla kategoriseeruvad ajaveebid erinevatest hobidest - fotograafia, kokandus, käsitöö jpm. Näide ühest huviblogist: http://kristijoeste.blogspot.com/

Äriblogide eesmärk on toetada ettevõtte turundust ja püüda uusi kliente. Blogi on väga efektiivne vahend püüdmaks potentsiaalsete klientide tähelepanu, tootes lisaks toote promole ka lugejale kasulikke ja õpetikke postitusi. Üheks selliseks blogiks on näiteks DreamGrow Digital ajaveeb.

No comments:

Post a Comment